Novi Audi A8: Budućnost luksuzne klase

2017-07-11

preuzeto sa www.audi.rs

  • Svetska premijera Audijevog top modela na Audijevom samitu u Barseloni
  • Novi dizajnerski izražaj i pionirski koncept upravljanja dodirom
  • Funkcije autonomne vožnje naći će se u ponudi modela Audi A8 od 2018.

 

Barselona/Ingolstadt, 11. jul 2017. - Danas započinje budućnost luksuzne klase: novi Audi A8 imaće svetsku premijeru na Audijevom samitu u Barseloni. Sa svojom četvrtom generacijom, ovaj luksuzni model ponovo predstavlja primer 'napretka kroz tehniku' - novim dizajnerskim izražajem, inovativnim konceptom upravljanja putem touchscreen ekrana i sistemski elektrifikovanom vožnjom. Audi A8 je takođe prvi serijski proizvedeni automobil na svetu koji je od početka razvijen za naprednu autonomnu vožnju. Od 2018. Audi će postepeno u proizvodnju uvoditi funkcije autonomne vožnje kao što su parking pilot, garažni parking pilot i asistent vožnje u koloni.

Luksuzni salon: dizajn unutrašnjosti

Sloboda definiše dizajnerski pristup novom konceptu luksuza. To objašnjava činjenicu da A8 podseća na raskošni, prostrani salon. U poređenju sa prethodnikom, značajno mu je porasla dužina u obe karoserijske varijante.

Ponuda opreme i materijala je veoma velika, svaki detalj odiše savršenim kvalitetom najvišeg nivoa - od perforacija na presvlakama sedišta do električnog otvaranja i zatvaranja ventilacionih otvora.

U novom luksuznom Audijevom modelu sedište najviše klase je zadnje desno sedište - koje u varijanti A8 L opciono dolazi kao opuštajuće sedište sa četiri različite opcije podešavanja i osloncem za noge. U ovom sedištu putnik može grejati i masirati stopala jedinicom sa višestrukim podešavanjima, koja je integrisana u naslon sedišta suvozača. Doživljaj upotpunjuju novi udobni nasloni za glavu. Putnici na zadnjim sedištima takođe mogu kontrolisati niz funkcija kao što su ambijentalno osvetljenje, nova HD Matrix svetla za čitanje i funkcija masiranja, pored toga mogu obavljati privatne telefonske pozive preko odvojene kontrolne jedinice. Daljinski upravljač za zadnja sedišta, sa svojim OLED ekranom velikim kao pametni telefon, može se izvaditi iz centralnog naslona za ruke.

Odziv na dodir prsta: kontrole

Unutrašnjost ove luksuzne limuzine namerno koristi svedeni dizajn; unutrašnja arhitektura je čista i sa strogo horizontalnom orijentacijom. Audi svoje standarde visokog kvaliteta prenosi u digitalno doba sa radikalno novim konceptom upravljanja. Zamenjuje poznato rotaciono dugme i touchpad prethodnog modela. Prednja tabla je očišćena od tastera i prekidača. U njenoj sredini nalazi se 10,1 inčni touchscreen ekran koji se, kada je ugašen, skoro nevidljivo stapa sa crnom okolinom, zahvaljujući svom crnom ramu visokog sjaja.

Korisnički intefejs pojavljuje se čim se automobil otvori. Vozač na velikom ekranu dodirom prsta kontroliše informaciono-zabavni sistem. Za pristup kontrolama klima uređaja i funkcijama udobnosti, kao i za unos teksta, vozač može koristiti drugi touchscreen na centralnoj konzoli. Kada vozač aktivira neku funkciju na gornjem ili donjem ekranu, kao potvrdu može čuti zvuk i osetiti haptički odziv. Na jednaki način reaguju upravljačke komande koje izgledom imitiraju staklo. Kombinacija akustičke i dodirne povratne informacije, zajedno sa uporebom uobičajenih pokreta kao što je listanje sa povlačenjem prsta preko ekrana (swiping), omogućava da upotreba novog MMI touchscreen interfejsa bude posebno sigurna, intuitivna i brza.

A8 takođe može voditi inteligentne razgovore, jer vozač može aktivirati niz funkcija automobila upotrebom novog, prirodnog oblika glasovnih komandi. Informacije o odredištima i medijske informacije dostupne su iz samog automobila ili se prebacuju iz clouda putem LTE veze. Iscrpna Audi connect ponuda usluga takođe uključuje prepoznavanje saobraćajnih znaka i informacije o opasnostima - inovativne car-to-X usluge koje koriste "swarm intelligence" sistem razmena podataka Audijeve flote vozila.

Iznova optimizovana navigacija još je jedan nov detalj: to je sistem koji sam uči na osnovu upravo odvezene rute, što vozaču pruža inteligentne predloge prilikom traženja odredišta. Mape uključuju vrlo detaljne 3D modele većih evropskih gradova. 

Svetska premijera: autonomno upravljanje modelom Audi A8

Novi A8 je prvi serijski proizvedeni automobil koji je specifično razvijen za vrlo autonomni način vožnje. Audijev AI pilot u saobraćajnoj gužvi preuzima nadzor nad vožnjom u sporo krećućem saobraćaju u gradskim i otvorenim putevima do 60 km/h gde fizička barijera (bankina) razdvaja dva pravca. Sistem se aktivira upotrebom AI tastera na centralnoj konzoli.

Ovaj pilot u saobraćajnoj gužvi preuzima kretanje, ubrzavanje, upravljanje i kočenje. Vozač više ne mora stalno nadzirati automobil. Vozač može skloniti ruke sa upravljača i zavisno od nacionalnih propisa, fokusirati se na različite aktivnosti koje automobil podržava, kao što je na primer gledanje TV programa na MMI ekranu. Čim sistem dostigne svoja ograničenja, poziva vozača da ponovo preuzme kontrolu na upravljanjem.

Iz tehničke perspektive, asistent vožnje u koloni je revolucionaran. Tokom autonomne vožnje, središnji kontrolni sistem pomoći vozaču (zFAS) kombinovanjem podataka sa senzora stalno kalkuliše okolinu. Osim radarskih senzora, prednje kamere i ultrazvučnih senzora, Audi je prvi proizvođač automobila koji koristi i laserski skener.

Audi AI parking pilot i Audi AI garažni parking pilot autonomno upravljaju A8 u i iz parkirnog mesta ili garaže, dok sam manevar nadzire vozač. Vozač ne mora da sedi u automobilu. Vozač može da pokrene odgovarajući sistem uz pomoć svog pametnog telefona koristeći novu myAudi aplikaciju. Za nadzor manevra parkiranja potrebno je držati pritisnut Audi AI taster i uživo na svom uređaju gledati prikaz slike sa kamera automobila.

Nova dimenzija: vešanje

Uz celi paket inovacija, vešanje dostiže granice fizički mogućeg. Jedna od inovacija je dinamično upravljanje svim točkovima, koje kombinuje direktno, sportsko upravljanje sa naprednom stabilnošću. Prenosni odnos sistema upravljanja prednjim točkovima menja se u zavisnosti od brzine, dok se zadnji točkovi okreću u jednakom ili obrnutom smeru od prednjih točkova zavisno od raspona brzine. Upravljanje automobilom postaje još dinamičnije i preciznije sa sportskim diferencijalom. Aktivno raspoređuje pogonski momenat između zadnjih točkova, što nadopunjuje delovanje quattro permanentnog pogona na sve točkove, koji je deo serijske opreme novog modela A8.

 

Druga nova tehnologija, Audi AI aktivno vešanje, predstavlja potpuno aktivni sistem vešanja. zavisno od želja vozača i situacija u vožnji, u mogućnosti je nezavisno sa električnim aktivatorima podići ili spustiti svaki točak. Ova fleksibilnost u značajnoj meri utiče na karakteristike vožnje - od  udobne vožnje, luksuzne limuzine do dinamičnosti sportskog automobila. U kombinaciji sa pre sense 360° sistemom, automobil se munjevitom brzinom podiže ako se detektuje neizbežni poprečni sudar, čime se za sve putnike umanjuju njegove posledice.

Ovaj vrlo inovativni sistem vešanja potrebnu energiju dobija iz 48-voltnog električnog sistema. Audi ga sada po prvi put ugrađuje kao primarni električni sistem u sve varijante modela A8. U kombinaciji sa naprednim vazdušnim vešanjem modela A8, ovaj inovativni koncept vešanja obezbeđuje potpuno novo iskustvo vožnje.

Mild hybrid i e-tron: pogoni

Novi A8 krenuće u prodaju na nemačkom tržištu sa dva temeljno revidirana V6 turbo motora: 3.0 TDI i 3.0 TFSI. Dizel motor razvija snagu od 210 kW (286 KS), a benzinski motor 250 kW (340 KS). Nešto kasnije u ponudi će biti dva osam-cilindrična motora - 4.0 TDI sa 320 kW (435 KS) i 4.0 TFSI sa 338 kW (460 KS). Ekskluzivna varijanta motora je W12 sa zapreminom od 6,0 litara. (Ova vozila još nisu u prodaji. Još nisu homologovana i time nisu podložna Direktivi 1999/94/EC.)

Svih pet motora rade u kombinaciji sa alternatorom-starterom pokretanim remenom (BAS), koji predstavlja osnovu 48 voltnog električnog sistema. Ova mild hybrid tehnologija (MHEV, mild hybrid electric vehicle) omogućava automobilu krstarenje sa ugašenim motorom sa unutrašnjim sagorevanjem kao i njegovo elegantno paljenje. To takođe uključuje proširenu start/stop funkciju i funkciju rekuperacije energije do 12 kW. Kombinovani efekt ovih mera je dodatno smanjenje potrošnje goriva već efiksnih motora - za do 0,7 litara na 100 kilometara u realnim uslovima vožnje.

Kasnije će se u ponudi pojaviti A8 L e-tron quattro sa svojim snažnim plug-in hibridnim pogonom: (Ovo vozilo još nije u prodaji. Još nije homologovano i time nije podložno Direktivi 1999/94/EC.). Njegov 3.0 TFSI benzinski motor i snažan električni motor razvijaju sistemsku snagu od 330 kW (449 KS) i 700 Nm obrtnog momenta. Ugrađena litij-ionska baterija može imati dovoljno energije za približno 50 kilometara vožnje na električni pogon. Može se opciono puniti preko Audi bežičnog sistema punjenja, koji koristi podlogu u podu garaže za induktivni prenos energije u automobilu sa snagom od 3,6 kW.

Cookies
Ovaj sajt koristi "cookies" koji nam pomažu da Vam pružimo bolje iskustvo prilikom posete prezentacije.
Prihvati i nastavi