Ovaj sajt koristi kolačiće (eng.cookies) koji nam pomažu da Vam pružimo bolje iskustvo prilikom posete prezentacije.
Prihvati i nastavi

Audi Sport

2019-07-25
  • Od njihovog predstavljanja 1994. godine u ponudi proizvoda pridodato je 25 RS modela
  • Šest inovacija proizvoda, od koji su u 2019. dva potpuno nova modela
  • Osnovna filozofija: performanse, prestiž i ekskluzivnost uz kompletnu svakodnevnu praktičnost

Pre 25 godina na tržištu je predstavljen prvi Audijev RS model u obliku modela Audi RS 2 Avant, što predstavlja početak priče o uspehu. Sa svojom bliskosti sa moto trkama i njihovom ekskluzivnosti, Audijevi RS modeli su uviek posedovali posebnu fascinaciju. Do danas, kompanija Audi Sport GmbH, ranije, quattro GmbH, ukupno je predstavila 25 RS modela. U 2019., predstavljeno je šest dodatnih inovacija, od kojih su dva potpuno nova RS modela.

U Audiju, oznaka "RS" predstavlja filozofiju koju pokreće težnja za top performansama i savršenstvom. "Svaki RS model odražava strast koju unosimo u razvoj naših automobila visokih performansi", rekao je Oliver Hoffmann, upravni direktor kompanije Audi Sport GmbH. "Već 25 godina naši klijenti doživljavaju RS modele kao savršene saputnike u svakodnevnom životu, koji odražavaju čiste emocije i maksimalno uživanje u vožnji."

RS modeli su predvodnici svojih linija proizvoda. Oni predstavljaju prestiž i ekskluzivnost na granici tehničkih mogućnosti bez ikakvog gubitka svakodnevne upotrebe. Mnogi od njih su pioniri u njihovim segmentima i predvodnici tehničkih inovacija - to važi za Audi RS 4 Avant s moćnim biturbo V6 motorom pre 19 godina i jednako za model TT i njegov višestruko nagrađivani, snažni peto-cilindrični motor.

Od modela RS 2 Avant do modela RS 4 Cabriolet, poseduju dinamičnost ukorenjenu u tradiciju RS modela koja uznemiruje mirne vode već četvrt veka, a posebnu pažnju treba obratiti  a posebnu pažnju treba obratiti na pet događaja.

1994. godine, model Audi RS 2 Avant (232 kW/315 KS) sa svojim četiri-ventilskim, peto-cilindričnim motorom, koji se od tada koristi, napisao je prvo poglavlje RS priče. Sa ovim automobilom kompanija je uspostavila segment dinamičnih karavana visokih performansi. Njegov quattro pogon sa samo-blokirajućim središnjim diferencijalom, koji se dokazao u moto trkama i relijima, omogućio je savršeni prenos ovih visokih performansi na putu.

1999. godine, Audi RS 4 Avant, koji se bazirao na tadašnjem modelu S4, predstavljao je novu dimenziju u smislu snage u srednjoj klasi. Ispod poklopca sav posao je obavljao V6 motor zapremine 2,7 litara.

2005. godine sledila je druga generacija RS 4 modela. Ovu generaciju su karakterisale razne inovacije, od kojih su mnoge potekle iz moto sporta. Među njima se ističe V8 motor sa snagom od 309 kW (420 KS). To je prvi put da se ovaj proizvođač oslonio na kombinaciju direktnog ubrizgavanja benzina i koncepta visokog broja obrtaja.

2008. godine pojavio se model RS 6 Avant, sportski automobil u obliku nenametljivog poslovnog karavana. Sa potpuno novo razvijenim V10 motorom sa FSI direktnim ubrizgavanjem.

2011. godine, RS 3 Sportback koji je sa peto-cilindričnim motorom razvijao snagu od 250 kW (340 KS), RS filozofiju je doneo u kompaktnu klasu. 2013. godine, model RS Q3 je otvorio još jedan tržišni segment kao prvi kompaktni SUV. Pokretan je sa poprečno ugrađenim 2,5-litaskim peto-cilindričnim motorom, koji se koristio u modelima TT RS i RS 3.

U sklopu obeležavanja 25. godišnjice otvorena je izložba u Audijevom Forumu u Neckarsulmu. Osim poznatih seriski proizvedenih modela, prikazano je ukupno 14 originalnih RS rariteta.

 RS modeli prema hronološkom rasporedu:

  • Audi RS 2 Avant (1994): 2.2-litreni pet cilindrični turbo, 232 kW (326 KS)
  • Audi RS 4 Avant (2000): 2.7-litreni V6 biturbo, 279 kW (380 KS)
  • Audi RS 6 Limousine i RS 6 Avant (2002): 4.2-litreni V8 biturbo, 331 kW (450 KS); od 2004. - RS 6 plus, 353 kW (480 KS), ograničeno na 999 automobila
  • Audi RS 4 Limousine (2005), RS 4 Avant (2006), RS 4 Cabriolet (2006): 4.2-litreni V8, 309 kW (420 KS)
  • Audi RS 6 Limousine i RS 6 Avant (2008): 5.0-litreni V10 biturbo, 426 kW (580 KS), od 2010. - RS 6 plus s maksimalnom brzinom namještenom na 303 km/h
  • Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2009): 2.5-litreni pet cilindrični, 250 kW (340 KS); od 2012. - plus izvedba s 265 kW (360 KS)
  • Audi RS 3 Sportback (2011): 2.5-litreni pet-cilindrični, 250 kW (340 KS)
  • Audi RS 4 Avant (2012): 4.2-litreni V8, 331 kW (450 KS)
  •  Audi RS Q3 (2013): 2.5-litreni pet cilindrični, 228 kW (310 KS); od 2014. - 250 kW (340 KS); od 2016. - performance izvedba s 270 kW (367 KS)
  • Audi RS 6 Avant (2013): 4.0-litreni V8 biturbo sa 412 kW (560 KS); od 2015. - performance izvedba sa 445 kW (605 KS)
  • Audi RS 7 Sportback (2013): 4.0-litreni V8 biturbo sa 412 kW (560 KS); od 2015. - performance izvedba sa 445 kW (605 KS)
  • Audi RS 3 Sportback (2015): 2.5-litreni pet cilindrični s 270 kW (367 KS)
  • Audi TT RS Coupé i TT RS Roadster (2016): 2.5-litreni pet cilindrični s 294 kW (400 KS)
  • Audi RS 3 Limousine (2017): 2.5-litreni pet cilindrični s 294 kW (400 KS)
  • Audi RS 5 Coupé (2017): 2.9-litreni V6 biturbo s 331 kW (450 KS)
  • Audi RS 4 Avant (2017): 2.9-litreni V6 biturbo s 331 kW (450 KS)
  • Audi RS 5 Sportback (2018): 2.9-litreni V6 biturbo s 331 kW (450 KS)
Ovaj sajt koristi kolačiće (eng.cookies) koji nam pomažu da Vam pružimo bolje iskustvo prilikom posete prezentacije.
Prihvati i nastavi