Novi Audi RS 3

2021-07-20
  • 400 KS, 5-cilindrični motor sa obrtnim momentom od 500 Nm
  • Razdelnik obrtnog momenta RS i novi modusi vožnje RS 3 za još viši stupanj agilnosti
  • Ekspresivan dizajn spoljašnjosti i atmosfera sa trkačkih staza u unutrašnjosti

 

Od 0 do 100 za 3,8 sekundi, uz najveću brzinu do 290 km/h, razdelnik obrtnog momenta RS, gume "Semi Slick" i posebni modusi vožnje RS - novi Audi RS 3 nudi dinamiku u vožnji najvišeg nivo i najbolje vrednosti u svom segmentu. Opremljen je 5-cilindričnim motorom snage 294 kW (400 KS) sa vrhunskim performansama koji obezbeđuje veliko ubrzanje uz impresivan zvuk. Pogonska jedinica sada se odlikuje obrtnim momentom od 500 Nm i još bržim odzivom. Kada je reč o vizuelnim elementima, RS 3 pokazuje svoj sportski DNK uz širu karoseriju, sportski izduvni sistem RS i ekrane u kokpitu koji se inače mogu pronaći u trkačkim vozilima.

 

 

"Trećom generacijom modela Audi RS 3 Sportback i drugom generacijom modela Audi RS 3 Limousine sada nudimo premium sportska vozila koja su pogodna za svakodnevnu upotrebu i jednako uzbudljiva kako na javnim putevima tako i na trkačkim stazama", rekao je Sebastian Grams, izvršni direktor društva Audi Sport GmbH. "Ona predstavljaju ulaznu tačku u naš svet RS modela zahvaljujući razdelniku obrtnog momenta i vrhunskim, izvanrednim performansama u segmentu kompaktnih vozila."

Jedinstveno ubrzanje i najveća brzina: 2.5 TFSI

Zahvaljujući svom 5-cilindričnom motoru sa vrhunskim performansama Audi RS 3 je jedinstven izdanak svog segmenta. Motor 2.5 TFSI dobitnik je nagrade "Međunarodni motor godine" ("International Engine of the Year") devet puta zaredom. U najnovijoj generaciji ovoga kompaktnog sportskog vozila motor je snažniji nego ikada do sada. Novi modeli RS 3 ubrzavaju od 0 do 100 km/h za svega 3,8 sekundi. Njihova najveća brzina je ograničena na 250 km/h, ali brzina od 280 km/h takođe je dostupna kao opciona nadogradnja. Uz paket RS Dynamic i keramičke kočnice čak se može dostići najveća brzina od 290 km/h. To čini Audi RS 3 najboljim u svom segmentu kada je reč o ubrzanju i najvećoj brzini. Sve je to moguće zbog povećanja obrtnog momenta na 500 Nm, a on je dostupan u rasponu između 2250 i 5600 o/min. U poređenju sa njegovim prethodnikom, to predstavlja povećanje od 20 Nm. Kao rezultat toga Audi RS 3 ubrzava još brže iz niskih raspona obrtnih momenata. Najveća snaga motora od 294 kW (400 KS) dostupna je pre dostizanja vrednosti od 5600 o/min i proteže se duž širokog raspona sve do 7000 o/min. Novom upravljačkom jedinicom motora takođe se povećava brzina kojom sve komponente pogonskog sistema međusobno komuniciraju.

Ono što snagu 5-cilindričnog motora prenosi na asfalt je 7-stepeni automatski menjač sa dve spojnice - sa kratkim vremenima promene stepena prenosa i odnosom stepena prenosa sa još izraženijim sportskim karakterom. Jedinstveni sled paljenja motora 1 2 4 5-3 i neuporediv zvuk kojim se on odlikuje učiniće doživljaj vožnje još uzbudljivijim nego što je bio do sad. Izduvni sistem prvi put je opremljen potpuno varijabilnim sistemom upravljanja poklopcima kojim se podržavaju međupoložaji i dodatno poboljšavaju karakteristike zvuka. On može da se prilagođava putem sistema za dinamiku u vožnji Audi drive select. Na primer, u modusima Dynamic i RS Performance poklopci se otvaraju puno ranije - emotivni elementi zvuka su zbog toga još naglašeniji. Takođe, nepogrešiv zvuk 5-cilindričnog motora dodatno je poboljšan opciono dostupnim sportskim izduvnim sistemom RS.

 

Najviši stepen agilnosti: razdelnik obrtnog momenta RS i posebni modusi RS3

Novi Audi RS 3 je prvi model marke Audi koji je dostupan sa razdelnikom obrtnog momenta u okviru serijske opreme. On zamenjuje diferencijal zadnje osovine i prethodno ugrađivani paket višelamelne spojnice na zadnjoj osovini. Umesto toga upotrebljava se elektronski upravljana višelamelna spojnica na svakoj od pogonskih osovina. Time se obezbeđuje da se odgovarajuća količina obrtnog momenta optimalno raspodeljuje duž cele zadnje osovine. Tokom dinamičnije vožnje razdelnik obrtnog momenta povećava obrtni moment pogona koji se prenosi na zadnji spoljni točak koji je pod većim opterećenjem, čime se znatno smanjuje sklonost podupravljanju. U zavojima sa skretanjem ulevo on prenosi obrtni moment pogona na zadnji desni točak, dok ga u zavojima sa skretanjem udesno prenosi na prenisi na levi točak a tokom pravolinijske vožnje ravnomerno na oba točka.

Nova tehnologija takođe omogućava kontrolisane zalete na zatvorenim stazama - u tomu slučaju razdelnik obrtnog momenta usmerava svu snagu samo na jedan od zadnjih točkova uz do 1750 Nm mogućih za točak. Marka Audi je u tu svrhu čak posebno razvila modus vožnje za RS 3 - "RS Torque Rear" - kao modus zaleta sa vlastitom, karakterističnom krivom za razdelnik obrtnog momenta. Modus RS Performance, osmišljen posebno za trkačku stazu, predstavlja još jednu do sada neviđenu inovaciju. On se koristi posebnom konfiguracijom motora i menjača i precizno je usklađen sa gumama "Semi Slick" koje su prvi put fabrički dostupne za model RS 3. U tom slučaju će razdelnik obrtnog momenta obezbediti posebno dinamičnu, sportsku vožnju duž uzdužne osovine uz što manju meru podupravljanja i nadupravljanja. Ti modusi mogu da se odaberu putem sistema za dinamiku u vožnji Audi drive select, koji takođe nudi sledeće profile: comfort, auto, dynamic, RS Individual i efficiency.