Prostrano putovanje megapolisom

2022-04-20

Proces razvoja sproveden je u uskoj saradnji između Audijevih dizajnerskih studija u Pekingu i sedišta marke u Ingolstadtu. Prvi su put takođe učestvovali su i potencijalni kupci u Kini, ostvarujući doprinos procesu razvoja vlastitim željama i iskustvima (u okviru postupka koji je poznat i pod nazivom "zajedničko stvaranje").

Rezultat toga procesa odlikuje se konceptnim automobilom Audi urbansphere, a najviše u njegovoj unutrašnjosti. Ovaj prostrani koncept zbog toga podseća na lounge na točkovima i mobilnu kancelariju - automobil služi kao treći životni prostor tokom razdoblja provedenog u saobraćaju. S obzirom na to, Audi urbansphere u sebi objedinjuje luksuz potpune privatnosti i sveobuhvatne ponude tehnoloških naprednih rešenja, čak i toekom svakodnevnih saobraćajnih gužvi. Tehnologija automatizovane vožnje na 4. nivou transformiše unutrašnjost bez upravljača, papučica ili ekrana u mobilni interaktivni prostor, koji se otvara svim ponudama sveobuhvatnog digitalnog eko sistema.

 

Veličina unutrašnjosti

Čak se i na prvi pogled vidi da je Audi urbansphere najveći model u porodici vozila sphere, pa čak i u pogledu svih konceptnih vozila marke Audi do sada. Njegove izdašne dimenzije - dužina od 5,51 metra, širina od 2,01 metra i visina od 1,78 metara - smeštaju ga u više segmente automobilskog sveta, ali potrebno je istaknuti da se Audi urbansphere concept radikalno odmiče od konvencija toga segmenta.

Razlog je taj što je sistemski dizajnirano iznutra ka spolja, odnosno, iz perspektive putnika. Kao posledica toga, najvažnija dimenzija za putnike je međuosovinski razmak od 3,40 metara kojem nema premca. Unutrašnjost koncept vozila Audi urbansphere ne podleže konvencionalnom nastojanju smeštanja što većeg broja sedištaa, pregrada za odlaganje i funkcionalnih elemenata u prostor koji je ograničen fizičkim kategorijama vožnje. Umesto toga, on je usmeren na potrebu putnika za mogućnošću doživljavanja izdašnog prostora kao prepoznatljivog elementa udobnosti.

Audi urbansphere ne samo da oslobađa vozača tereta vožnje kad god je to moguće, već istovremeno svima koji se nalaze u vozilu nudi ceo niz mogućnosti iskorišćavanja te slobode za uživanje u prilagodljivim iskustvima - komunikaciji ili opuštanju, radu ili, po želji, povlačenju u sferu skrovite privatnosti. Sâm Audi urbansphere koncept takođe se transformiše iz jednostavnog vozila u platformu revolucionarnih iskustava.

Zahvaljujući vlastitim opcijama marke Audi i opcionoj integraciji digitalnih usluga drugih proizvođača, mogućnosti koje ovaj automobil nudi gotovo su neograničene. One mogu da se iskoriste za pristupanje celom nizu usluga povezanih sa trenutnom vožnjom. Automobil će se takođe pobrinuti za svakodnevne zadatke koje nadmašuju sâmu vožnju - kao što su rezervacija za večeru ili internet kupovina iz vozila. Takođe, autonomni Audi urbansphere koncept će doći po svoje putnike u njihove domove i pobrinuti se za pronalazak parking mesta i punjenje baterije.

 

Površina, oblik, funkcija - unutrašnjost

Vrata Audi urbansphere-a imaju šarke montirane na suprotnim stranama u prednjem i zadnjem delu vozila, zbog čega B stup izostaje u celosti. Kao rezultat toga, putnicima se čim uđu u vozilo stvara ceo svet unutrašnjosti. Sedišta koja se zakreću prema izlazu i crveni svetlosni tepih projektuje se na tlo pored vozila transformišu jednostavan čin ulaska u vozilo u istinski doživljaj komfora.

Međuosovinski razmak od 3,40 metara i širina vozila od 2,01 metra definišu ono što su i više nego impresivne proporcije, čak i kada je reč o vozilu iz luksuznog segmenta. U kombinaciji sa prostorom za glavu od 1,78 metara i prostranim staklenim površinama, te dimenzije rezultiraju u izuzetno prostranom iskustvu u unutrašnjosti - kako subjektivno tako i objektivno.

Četiri zasebna sedišta u dva reda putnicima nude luksuznu i prvorazrednu udobnost. Sedišta u zadnjem delu vozila nude posebno izdašne dimenzije i ceo niz opcija za prilagođavanje. U modusima Relax i Entertain naslon za leđa može da se nagne do 60 stepeni, dok se istovremeno proširuju nasloni za noge. Nasloni za ruke smešteni u sredini i integrisani u bočne delove sedišta kao i nasloni za ruke u vratima stvaraju ugodan osećaj bezbednosti.

Sedišta su takođe prilagođena promenljivim potrebama za socijalizacijom putnika na različite načine. Dok razgovaraju, putnici mogu da se okrenu jedni prema drugima na zakretnim sedištoma. Sa druge strane, oni koji žele prostor za sebe mogu ograditi svoje područje za glavu od osobe koja sedi pored njih upotrebom pregrade za privatnost koja je ugrađena iza naslona za glavu. Takođe, svako sedište ima vlastitu zvučnu zonu sa zvučnicima u području naslona za glavu. Pojedinačni monitori takođe su ugrađeni u naslone prednjih sedišta.

 

Manje je više - zasloni i rukovanje

U Audi urbansphere konceptu jednostavnost je postala načelo dizajna. Pre aktivacije funkcija vožnje nisu vidljive, kako baterije kružnih instrumenata tako ni crni ekrani za virtuelne ekranske koncepte.

Umesto toga, putnici mogu da pronađu jasno strukturirane i ugodne zone izrađene od materijala najvišeg kvaliteta. Drvo i vuna kao i sintetički tekstilni materijali služe kao obloge, presvlake sedišta i podne prostirke, a svi ti elementi odaju utisak se visokog kvaliteta i ugodni su na dodir.

Blage nijanse bež i sive boje zaslužne su za vodoravno strukturiranje unutrašnjosti. Tamna, prigušena zelena služi kao boja okvira sedišta i ugodna je za oči. Zone boja u unutrašnjosti prelaze u svetlije nijanse od vrha prema dnu, zajedno sa prirodnim svetlom koje prodire u prostor, čime se stvara homogena i široka unutrašnjost.

 

Prostorni koncept za luksuzni segment - dizajn spoljašnjosti

Grandiozan, nesumnjivo samopouzdan izgled - prvi susret sa Audi urbansphere konceptom sigurno će ostaviti trajan utisak. Dužina od pet i po metara, visina od gotovo 1,78 metara i širina veća od dva metra nesumnjivo su dovoljno prestižne proporcije pomoću kojih će ovo vozilo samouvereno moći da stane bok uz bok automobilskoj eliti.

 

Tehnologija vidljivosti - svetlo

Na prednjem kraju vozila nalazi se inovativna interpretacija Singleframe rešetke koja je uveliko zaslužna za izgled modela marke Audi - ona je oblikovana kao veliki osmougao. Iako je rešetka hladnjaka izgubila svoju prvobitnu funkciju kao otvor za vazduh na električnom vozilu, i dalje je indikativna kao jedinstveni dizajnerski naglasak marke. Digitalna svetlosna površina smeštena je iza blago zatamnjenog, prozirnog pokrova koji prekriva veliku površinu prednjeg dela vozila.

 

Pogonski sistem i punjenje

Tehnološka platforma koncepta Audi urbansphere - PPE ("Premium Platform Electric") - dizajnirana je ekskluzivno za električne pogonske sisteme sa baterijom i iskorišćava sve prednosti ove tehnologije. Ključni element platforme PPE je baterijski modul smešten između osovina, koji - baš kao i u konceptnom vozilu Audi grandsphere - ima energetski kapacitet od oko 120 kWh. Marka Audi uspela je postići ravan dizajn baterije iskorišćavanjem gotovo celokupnog međuosovinskog razmaka vozila.